ponedeljek, 22. oktober 2007

Fantje iz gline

Danes (zvečer) mi ni treba paziti na dvojčici. Je očka zbolel in sem ostala doma. Tako sem izkoristila priložnost in prebrala knjigo. Obvezno literaruro za faks, seveda. Knjiga Janje Vidmar z naslovom Fantje iz gline pripoveduje o fantih (logično). Nenavadnih. Drugačnih. Drugače usmerjenih.
Dve "cvetki", ki sta me prislili, da sem za 5 minut odložila knjigo in se prepričala, da verjetno ni osebka na svetu, ki bi V RESNICI tako razmišljal.

- "Ne razumem. Ženske rade perejo perilo. Tisto ljudsko Sijaj, sijaj sončece si je izmislila mama od Martina Krpana, ko je prala sinove gromozanske plenice. Jasno, da je bila noro srečna, če je posijalo sonce na tiste plahte."

- "Razumeti moraš, da so ženske razplodu namenjena kategorija človeštva, moški pa so v odnosu do njih neka splošna univerzalija. Zato od ženske ne pričakuj ljubezni. Ženska lahko iskreno ljubi samo svoje otroke, moškega nikdar."

Knjiga je polna takih praznih domislic. Ni mi všeč. Ni smešna (če je to njen namen). Ni poučna (če je to njen namen). Najbrž sem prestara. Knjiga vendarle spada med mladinsko književnost. ;)

Sedaj sem se lotila branja knjige dr. Vulikića, ki opisuje življenje psihiatra dr. Janeza Ruglja. Komentar in "najboljši" odlomki sledijo, ko se prebijem do konca. Upam. ;)

8 komentarji:

C. 23. oktober 2007 ob 17:00  

Mačka, js sm si pa ravno kupila knjigo Prosta linija od Ildiko von Kurthy ... mislim, da jo bom nocoj dobesedno "požrla" :)

Ana 23. oktober 2007 ob 20:03  

"Zato od ženske ne pričakuj ljubezni. Ženska lahko iskreno ljubi samo svoje otroke, moškega nikdar."

Halo? A to naj bi rekel moški? Sicer pa, tudi če to reče moški, ni ravno poučno, ker bo potem uboga mladina mislila, da je temu res tako. Razen če tukaj manjka fulll konteksta?

Je pa tole totalna stereotipna oznaka. Ni mi všeč.

Katja 23. oktober 2007 ob 22:29  

Ne, nič konteksta ne manjka. Gre za razmišljanje mladega fanta, Avtorica knjige je pa ženska. Sicer taka dela jemljem z rezervo, ker očitno nekdo hoče pozornost usmeriti nase al kaj js vem.

Naj se imajo ljudje radi! Moški+ženska ali moški+moški/ženska+ženska. Samo naj se držijo svojih načel in naj se ne vtikujejo v druge. Vsakdo ima pravico izraziti svoje mnenje. Izraziti! Ne ga vsiljevati drugim. Ana, ne splača se sekrat zarad takih izjav. ;)

Carmen: o vsebini boš poročala jutri ib 9h na faksu!!! ;)

Katja 23. oktober 2007 ob 22:29  

Joj, pa moje črke. Se opravičujem za napake. ;)

C. 23. oktober 2007 ob 23:11  

Jutri ob devetih pridem komaj v lj ... tako da lahk pobegnete prej s predavanja ... al me pa kr zunaj počakate :)

knjiga 10. marec 2013 ob 18:16  

da resnično ste prestari za to knjigo in očitno zelo preveč pametni.

Žiga 5. april 2019 ob 01:30  

Avtorica opisuje fanta, ki ga je stereotipov naučila družba. In to je ravno poanta knjige. Ozaveščati o tem, da stereotipi se vedno so, in jih ovreči. Če jih ne bi bilo v knjigi, bi knjiga izgubila smisel in pomen in bi bila zgolj romantična zgodba.

Žiga 5. april 2019 ob 01:52  

Podobno kot tudi Pestrna ni samo povest, ampak tudi opisuje življenjske razmere v obdobju,v katerega je postavljena.

(kravica) Katka 2008 © Blog Design 'Felicidade' por EMPORIUM DIGITAL 2008

Back to TOP