torek, 15. januar 2008

Poezija (Tone Pavček)

Nisem ravno (zelo) velika ljubiteljica poezije. Sploh ne, kadar gre beseda o neki imaginarni poeziji, kjer trava joče in ima zemlja okus po sladoledu. Všeč mi je poezija, kjer lahko tisočkrat preberem nek verz ali kitico in mi vedno znova pove isto. S preprostimi besedami, kjer moja domišljija ne uide s poti, kar se drugače rado zgodi (uuuu, rima!). Torej, ne maram pesmi, kjer je možnih preveč interpretacij. Tako poezijo zna napisati vsak povprečni Slovenec. S tem pa mislim to, da zadevo lahko skupaj spravi vsak, ki pozna več kot 10 različnih besed in napisan skupek okliče za poezijo. Kot recimo dve nori slovenistki, ki napišeta pesem o muci.

Moj naljubši pesnik je zagotovo Tone Pavček. Že od malih nog. No, od osnovnošolskih nog, ko sem se prvič srečala z njegovo poezijo. Neverjetno, kako zna z nekaj besedami, ki niti približno niso pesniške (vsaj večina), napisati take pesmi, ki jih z odprtimi usti in širokimi očmi (ali obratno), prebiram znova in znova. Ko sem letos (popravljam na lansko leto) za rojstni dan dobila bon za knjigarno, sem si privoščila še zvočno kaseto. Priporočam vsem, ki ste preleni, da bi v roke vzeli knjigo in se prebijali od strani do strani.

Pavček pravi:
Pesem o pesmi

Iz nič se zmeraj začenja,
iz molka in iz jeclanja.
Potem se mukoma vzpenja
kvišku - do razdejanja.

Samo vase toneš vse globje
in razvozlavaš šifre zvokov,
ki vro iz dalje globje
kot z nekih zgubljenih otokov,

dokler se iz teme ne izmota
prava štrena in se navežeš.
Potlej si sredi svojega pota
in potlej morda dosežeš

sen, ki nad poljem leta,
trak mesečine
v deška, davno minula leta
in njihove korenine ...

Od tu se pesem začenja
pa najsi shodi ali obupa;
pesem, ki ničesar ne menja,
le utrjuje bilčico upa.

Dodatek 1: Ne upam preveč modrovati o poeziji, ker potem zadeva izgubi čar. ;)
Dodatek 2: Ne upam preveč modrovati o poeziji, ker nisem strokovnjak na tem področju. Prešernove Gazele mi še sedaj kradejo spanec!

18 komentarji:

Bimmer Girl 15. januar 2008 ob 13:22  
Avtor je odstranil ta komentar.
Bimmer Girl 15. januar 2008 ob 13:23  

... kjer moja domišljija ne uide s poti, kar se drugače rado zgodi (uuuu, rima!) ... --> asonanca ;)

Meni se zdi interpretiranje poezije nerealno. Kdo pa ve, kaj točno je hotel avtor povedati s pesmijo? Kaj si mislijo, da so, ko želijo neko pesem razložiti? In zakaj bi jo sploh razlagali? Naj ostane skrivnostna! Takoj, ko dobiš neko interpretacijo, ki ni tvoja, pesem izgubi svoj čar ... Vidiš jo samo še iz tiste perspektive in po moje je to v nasprotju s tem, kar si je avtor želel. Poezija ni kot roman z začetkom in koncem, je nekaj vmes, nekaj, kamor sam dodaš preteklost in prihodnost pesmi, njen začetek in konec ...

Gazele so pa svetovne, lol :P

Katja 15. januar 2008 ob 13:36  

Je res. Lahko bi rekla, da gre za nepopolno rimo. ;)

Poezija je napisana zato, da se interpretira. Nimam nič proti temu, celo zelo rada to počnem. Ne maram pa, da mi nekdo vsiljuje neke interpretacije, ki jih jaz ne vidim in naj bi veljale za edine možne. Tega pač ne prenesem.
Js nikoli ne razmišljam o tem kaj je želel pesnik povedati. Razmišljam zgolj o tem, kaj vidim jaz v neki pesmi. Sto ljudi - sto čudi - sto interpretacij!

Bimmer Girl 15. januar 2008 ob 13:51  

No saj to ja ... Da se moraš dobesedno napiflat interpretacijo nekoga. Je imel Cankar prav, ko je rekel, da smo Slovenci ozkogledni ;) Erotika pa to ... :))

Najhuje je pa to, da imaš recimo 3 različne interpretacije in moraš enemu povedat eno, drugemu drugo in tretjemu tretjo. Kar je pač ON napisal in ugotovil :-/

Katja 15. januar 2008 ob 17:24  

Pa čist vsi so isti. Čist vsi hočejo, da jim povemo točne definicije, ki so si jih oni zamislili. Mi je kar slabo, ko pomislim na Cankarja. Še eno tako sranje, ki me čaka ... ;)

Katja 15. januar 2008 ob 17:25  

Grrrrr ... me kar mrazi ...

Glista Fashionista 16. januar 2008 ob 08:59  

Joj, Pavček rulz! Pa tudi jaz nism za poezijo. To z interpretacijami se pa čisto strinjam z vama. Ne morem pozabit Kosovela in Kons. 5 (se mi zdi, da je tak naslov), ko sem ga izvlekla na maturi. "Gnoj je zlato in zlato je gnoj" ... še zdaj znam interpretacijo, ker se mi je zdela tako glupa :)

Katja 16. januar 2008 ob 10:18  

Mislim, da ravno zaradi teh vsiljenih interpretacij folk ne mara poezije. Tko kot Cankarja, Prešerna itd. Ker ti (ko nimaš pojma v katero smer se svet vrti) poskušajo dopovedat, da je luč v učiteljevem oknu neko upanje ... blabla ...

Bonny 16. januar 2008 ob 10:52  

OMG, samo res. Ko sem slišala razlago Cankarjeve doline Šentflorjanske, me je na rit vrglo. OK, naj jim bo - v Prešernovih pesmih se (kao) skriva milijon interpretacij. Ajde, sprejmem. Prešeren je Prešeren. Da pa isto delajo s Cankarjem, kat tako nekaj na silo, mi gre pa po požiralniku navzgor. Zato se redko udeležujem četrtkovih predavanj oz. še takrat ko grem, odpadejo. Lucky me, I guees, očitno mi hoče nekdo nekaj povedati:) ...

Drugače sem pa v tem internetnem moljku imela full časa in sem spesnila eno pesmico. Bravo jaz! Kako je že napisala K.: ..."kot jo zna vsak povprečen Slovenec ...". Če bom mela jajca, jo bom objavila februarja.

Bonny 16. januar 2008 ob 10:53  
Avtor je odstranil ta komentar.
Bonny 16. januar 2008 ob 10:54  

*guees = guess, pa tudi moljk = molk. Se vidi, da hitim.

Katja 16. januar 2008 ob 10:56  

Točno tako. Upam, da ne bom zategnjena prfoksa, ki bo zahtevala od ubogih učencev interpretacije, ki se meni zdijo najboljše.
Muahahaha ...

O čem govori pesmica? Js sem tud eno napisala. To morš vidt. Kera huda!!! Again ... muhahahaha ...

Velkom bek!

Bonny 16. januar 2008 ob 12:08  

Moja je pesmimistična. Taka za ubit nekoga:)! Ker tako je bilo tudi moje počutje zadnjih nekaj dni:) ...

Bimmer Girl 16. januar 2008 ob 12:27  

Moje pesmi so tudi ponavadi take ... Nazadnje je hotel nekdo skočiti z mosta ... Btw, se pa eno moje besedilo (z Murterja letos) že poje, hihi ;)))

Bonny 16. januar 2008 ob 12:58  

@ A.: Waauuu, deli z nami? Katero?

Katja 16. januar 2008 ob 12:58  

@B.:Pesem ne more bit drugačna, kot pesimistična, če si bila tolk časa odrezana od sveta. ;)

@A.:Opa, zakaj ga še nisem slišala?

Sicer sem pa presenečena, nisem vedla, da se folk tolk ukvarja s poezijo ... aja, sej to smo mi, nore slovenistke!

Bimmer Girl 16. januar 2008 ob 22:35  

Khm, khm, khm, ne smem še povedat. Sej bo že kje napisano ;)
Samo na 4 oči vam povem :P Ok, na 8 :))

Katja 17. januar 2008 ob 21:33  

Komaj čakam! A je lepaaaa? ;)

(kravica) Katka 2008 © Blog Design 'Felicidade' por EMPORIUM DIGITAL 2008

Back to TOP