torek, 8. januar 2008

Čar besede

V zadnjih dneh sem se učila za kolovij (no, trudila sem se). Besede na tisoč in en način. Besedotvorne podstave in obrazila (in vse, kar sodi zraven). Ogromno možnosti.
Snov sicer ni bila popolnoma nezanimiva, vendar me je seveda večkrat zaneslo. Moje misli so odtavale in razmišljala sem o besedah na vse druge možne načine.

Se kdaj vprašate, zakaj/kako/od kje so stvari poimenovane? Se kdaj vprašate? Se kdaj? Se?

Jaz se. Neštetokrat. Vse tole s poimenovanjem je zame tako abstraktno kot problem vesolja. Kje? Kako? Zakaj? Kje se konča? Se sploh konča? Kako je prišlo do tega?
To so stvari, kjer moje možganske celice odpovejo. Popolnoma zatemnijo še zadnji kanček razuma.

Vem, da imajo vse besede svoj izvor. O tem sem se učila pri praslovanščini, pri stcsl ... Razlaga, da se je praslovanska beseda morz v stcsl zaradi metateze likvid (in še nekaterih razlogov) spremenila v mraz, mi pove bore malo (to je vse moje znanje o omenjeni temi). Torej, še vedno ne vem, zakaj se beseda imenuje tako, kot se imenuje.
Razumem, da se npr. ograji reče ograja, ker nekaj ograjuje. Od kje pa poimenovanje ograditi?
Ah, temu nikoli ni konca ...

So pa besede fino sredstvo za izražanje misli. Z besedami lahko povem marsikaj: kaj me moti, kaj mi je všeč, kaj vidim, kaj si želim ... Uporabim lahko celo različne stopnje: nekaj mi je bolj pri srcu kot nekaj drugega.

Besede so zakon! Z njimi lahko povemo tudi tisto, kar je nemogoče povedati.

Primer:

Vedno, vedno, vedno ...
Nikoli, nikoli, nikoli ...

Vedno nikoli!


Tale sestavek zgleda kot popoln nesmisel. Pa ni. Če najprej izpostavim prvi del, kjer beseda vedno pove, da je nekaj ves čas prisotno, se ves čas dogaja ... Odvisno od konteksta. Stopnjevanje poudarja to stalno prisotnost.
Beseda nikoli je ravno nasprotna. Vloga stopnjevanja je enaka kot v prvem primeru.
Seštevek teh dveh besed na prvi pogled ne obstane. Vendar besedna zveza vedno nikoli postane smiselna, če pomislimo, da je jedru nikoli, ki pomeni, da nekaj v nobenem primeru ni prisotno, se ne zgodi, dodamo vedno, ki to le poudari. Se pravi: vedno je tako, da nekaj nikoli ni prisotno, se nikoli ne zgodi.
Zadeva postane smislena, kajne?

Besede omogočajo, da domišljija deluje v neskončnost. Poskusite kdaj svojo energijo usmeriti v kaj takega. Zna biti zanimivo. Zelo zanimivo.

Dodatek: Vseeno verjamem, da je pri podajanju informacij pomembna tudi neverbalna komunikacija. Stvar tako ne pušča dvoma. Medtem ko zgolj beseda včasih deluje ravno obratno od želenega.


13 komentarji:

Bimmer Girl 8. januar 2008 ob 22:34  

Uf jst kr cel čas analiziram zakaj pa kako in spet ZAKAJ in KAKO, ko mi ne potegne :) Brat sploh ne morm brez analize besed, stavkov, poglavij ... To zna bit včasih prav mučno :) Dostkrat berem s svinčnikom v roki. Sej ne vem al smo sam slovenisti tko čudni al kaj ... ;)

Da bi lahk to svoje fantaziranje o besedah danes v dvojki uporabila, bi blo super :D

Glista Fashionista 9. januar 2008 ob 08:41  

Ja, ja, poklicna deformacija :) Samo to, zakaj so ene besede prav take, se tudi jaz dostikrat sprašujem. Potem so mi pa včasih ful smešne, npr. glista mi je ena taka ful smešna beseda :)

Katja 10. januar 2008 ob 14:09  

Glista je res smešna beseda. Čeprav so gliste ogabne, sama beseda sploh ni taka.

Očitno je to res poklicna deformacija. Ali pa iskanje izgovorov, ko se je treba učiti ... ;)

Sicer se pa spomnim, da je B. pisala zanimivo o grdih besedah:
http://bonny4u.blogspot.com/2007/10/najgra-slovenska-beseda.html

Katja 10. januar 2008 ob 14:10  

Tole ja pa čudno, pa noče dat linka ... aaaaaaa

Bonny 10. januar 2008 ob 15:49  

My offer still stands ...

Katja 10. januar 2008 ob 16:42  

Brskam in brskam ... nič. Tvoja je daleč najboljša. ;)

Bimmer Girl 10. januar 2008 ob 19:15  

M. me je danes vprašal, če se Glista ne mara, ker ima tak nick :) Tako da očitno ima res negativni predznak :) Samo ko dodaš "fashionista", postane pa prav všečna. Ah te besedne zveze ;))

Bonny 10. januar 2008 ob 20:17  

Samo jaz pa prav vidim tole našo G. --> taka fensišmensi je. Pozimi hodi naokoli z velikimi sončnimi očali, poleti pa z ogromnimi klobuki. Ah, spet sem zašla s teme:) ...

Katja 10. januar 2008 ob 20:52  

No, Glista, zdej moraš pa povedat kakšna si ... ;)

Bonny 10. januar 2008 ob 21:32  

Res je. Povej, GF., a imaš velika sončna očala:)?

Glista Fashionista 11. januar 2008 ob 11:50  

Ha ha ha :)

Ok, pa bom povedala:
1. se maram
2. "moja" glista je taka kot modri dirkač
3. imam velika sončna očala, sam jih ne nosim pozimi
4. klobuka nimam :)
5. na natečaj za najgršo slovensko besedo bom kmalu prijavla kakšno. in ne bo glista :)

A bo? :)

Katja 11. januar 2008 ob 13:08  

U, pridna glista, pridna. ;)
In že vemo nekaj malega več o tebi. Preseneti nas še s čim. ;;)))

Bonny 11. januar 2008 ob 20:27  

@ GF.: Če bi imela rep, bi le-ta mahal od navdušenja do takrat, ko bom videla, ali me boš premagala pri najgrši besedi. Javi jo, prosim, tudi k meni.

Pa klobuk si pejt kupit (slamnik). Al se pa zlaž, da si ga že kupila:). Ker jaz si te drugače ne predstavljam:P.

(kravica) Katka 2008 © Blog Design 'Felicidade' por EMPORIUM DIGITAL 2008

Back to TOP